Petteri Lagus – monipuolinen tilintarkastuksen ja konsultoinnin ammattilainen

Kuka olet ja mistä tulet?

Olen Petteri Lagus, mutta kaverini kutsuvat minua Rakeksi, joka tulee toisesta nimestäni. Olen kolmen lapsen perheenisä. Harrastuksiini kuuluu perheen kanssa luonnossa vaeltaminen, mökkeily ja lenkkeily. Pidän rennoista kesäilloista ja kalastusretkistä, jotka tasapainottavat hyvin hektistä arkeani töissä ja lasten harrastusten parissa. Olen kotoisin Helsingistä, mutta asun nykyään Kauniaisissa.

Miten olet päätynyt nykyiseen tehtävääsi?

Minun reittini nykyiseen tehtävääni ei ole ihan perinteinen. Opiskeluvuosien loppupuolella ryhdyin kuntosaliyrittäjäksi, jota tein 2,5 vuotta. Minulle tuli kuitenkin tunne, että haluan mennä omalle alalle. Hain KPMG:lle Traineeksi, jossa olin lähes puoli vuotta. Tämän jälkeen hain EY:lle. EY:llä vietin lähes neljä vuotta, kunnes tulin Hill Audit Oy:lle, jossa olen ollut kohta 3 vuotta.

Miksi koulutat?

Pidän siitä, että pääsen haastamaan itseäni ja opettelemaan uusia asioita. Koulutus tuo myös mukavaa vaihtelua päivittäiseen työhön. Kouluttaessani muita opin aina myös itse lisää ja pääsen päivittämään samalla jo opittua tietoa.

Mikä sinulle on tärkeää?

Minulle tärkeintä on perheeni ja terveys. Minulle on myös hyvin tärkeää, että teen työtä, josta pidän.

Mistä unelmoit?

Haluaisin viedä perheeni kaukaiseen, lämpimään maahan lomalle.

Mikä oli unelma-ammattisi lapsena?

Lapsena halusin olla ylilääkäri, mutta katsoin liikaa Teho-osastoa, mikä muutti mielipiteeni.

Mitä musiikkia kuuntelet mieluiten?

Kuuntelen mielelläni musiikkia, jossa on hyvät lyriikat. Musiikki, joka tempaa mukaansa ja ravistelee työajatukset mielestä junamatkan aikana kotiin.